Политика возврата

Политика возврата

Наша политика возврата средств действует на условиях определяемых контрактом. Тем не менее, если в условиях договора не предусмотрено иное и с момента покупки (поставки) прошло более 30 дней, мы не можем предложить вам полный возврат средств или обмен.

Чтобы иметь право на возврат, ваш товар должен быть неиспользованным и находиться в том же состоянии, в котором вы его получили. Он также должен быть в оригинальной упаковке.

Некоторые виды товаров освобождены от возврата. Расходные материалы, комплектующие, запасные части, а также легковоспламеняющиеся жидкости или газы и т.п., возврату не подлежат. 

Политика возврата — дополнительные условия

  • Подарочные карты
  • Загружаемые программные продукты
  • Некоторые предметы для обработки станков

Для осуществления возврата нам потребуется платёжные документы подтверждающие факт совершения покупки.

Пожалуйста, не отправляйте товар обратно производителю самостоятельно, без предварительного согласования с производителем..

Существуют определенные ситуации, когда предоставляется только частичный возврат средств:

Возвраты

Как только ваш возврат будет получен и проверен, мы отправим вам электронное письмо с уведомлением о том, что мы получили ваш возвращенный товар. Мы также уведомим вас об одобрении или отклонении в возмещении.

Если вы получите одобрение, ваш возврат будет обработан, и денежные средства будут автоматически зачислены на ваш расчётный счёт, кредитную карту или иные, указанные вами, платёжные реквизиты.

Продажа товара (оборудования)

Возврат средств осуществляется по обычной цене (по цене реализации). Товары со скидкой возврату не подлежат.

Обмены

Обмен товара (оборудования, изделий, комплектующих) осуществляется в том случае, если он неисправен или поврежден по вине завода-изготовителя. Если вам нужно обменять его на тот же товар, отправьте нам электронное письмо или оставьте сообщение посредством формы обратной связи.

Дары

Если товар был помечен как подарок при покупке и доставке непосредственно вам, вы получите подарочный сертификат на сумму вашего возврата. После получения возвращенного товара вам будет отправлен подарочный сертификат.

Возврат доставки

Чтобы вернуть продукт, вам следует отправить его по адресу: {физический адрес}.

Стоимость доставки не возвращается. Если вы получите возмещение, стоимость обратной доставки будет вычтена из суммы возмещения. В зависимости от того, где вы живете, время, необходимое для того, чтобы обмененный товар был доставлен к вам, может варьироваться.

Фрезерный станок с ЧПУ везут на деревянной телеге запряжённой лошадью

Overview

Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.

Additional non-returnable items:

  • Gift cards
  • Downloadable software products
  • Some health and personal care items

To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.

Please do not send your purchase back to the manufacturer.

There are certain situations where only partial refunds are granted:

  • Book with obvious signs of use
  • CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
  • Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
  • Any item that is returned more than 30 days after delivery

Refunds

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.

Late or missing refunds

If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.

Sale items

Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.

Exchanges

We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.

Gifts

If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.

If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.

Shipping returns

To return your product, you should mail your product to: {physical address}.

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.

If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.

Need help?

Contact us at {email} for questions related to refunds and returns.

Supoheertool